Hvor kan jeg finne mer informasjon?

Hvor kan jeg finne mer informasjon - Hvor kan jeg finne mer informasjon?

Det å finne enda mer informasjon enn vi kan tilby er jo noe mange ønsker. Vi jobber kontinuerlig med å oppdatere hjemmesiden vår, men vi vil også tilby andre ressurser til deg som ønsker det.

Kontakt fastlegen din

Den som kan hjelpe aller mest, er nok fastlegen din. Ikke bare kan fastlegen din gi deg ulike tester, prøver og henvisninger, men de kan også være en god samtalepartner. Det kan for eksempel være skikkelig bra nå som mange av helsetjenestene foregår på nett. Da vil alt gå så mye fortere. Hvis du trenger henvisninger så er det bare å ta kontakt med fastlegen. Hvis du ikke har et særlig godt forhold til fastlegen din, kan det også være lurt å prøve å få seg en ny fastlege. Du har rett til å bytte fastlege og dette er noe som er skikkelig lurt, fordi du har krav på ordentlig god hjelp.

Interesseorganisasjoner

For ulike typer helseproblemer, så finnes det en rekke interesseorganisasjoner. Dette betyr at du kan ta kontakt med den som omhandler ditt helseproblem. Dette kan føre til at du får akkurat den informasjonen du trenger. Dette er organisasjoner som jobber for dine interesser, så det kan absolutt lønne seg å bli medlem slik at de har større gjennomslagskraft. Dette er organisasjoner som ofte jobber med å få flere politiske gjennomslag for helsestøtte. Så det er absolutt en ressurs du kan benytte deg av.

Det du også kan gjøre er å snakke med andre med samme helseproblem og deres pårørende. Det er mange erfaringer som kan fås fra det!