Om oss i Landsforbundet Lupe

Om oss i Landsforbundet Lupe - Om oss i Landsforbundet Lupe

Det å ha helseproblemer er ikke noe vi unner noen, men det å få hjelp er noe vi unner alle. Alle problemer er store for dem som har dem, så vi skal absolutt ikke undervurdere de problemene mennesker har.

Hvem vi er?

Vi er en gjeng med mennesker som brenner for at folk skal få bedre hjelp. Det er jo ofte slik at man må gjøre en del arbeid selv for å finne ut hva rettighetene man har krav på er. Derfor vil vi bare gjøre det litt lettere for deg, om du trenger vår hjelp. Vi har jobbet med å støtte både venner og familie, så vi føler at det å være pårørende også kan hjelpe. Rett og slett fordi pårørende også kan hjelpe til å gjøre livet bedre til den som har helseproblemer.

Det er viktig at vi alle hjelper hverandre, det er noe vi vil med denne siden!

Vi vil hjelpe

Noe vi alltid har vært opptatt av er hvordan vi alle kan få bedre helse. Det er jo slik at noen har flere utfordringer enn andre og det er ikke alltid like lett å få den hjelpen man trenger. Derfor er det viktig at man kan samle slik viktig informasjon på et sted. Det er mange som ikke vet at de for eksempel kan få støtte til studier eller andre utgifter de må ha i forbindelse med sine helseproblemer. Dette er noe vi vil at alle skal vite, så hvis du kjenner noen med spesifikke helseproblemer, så er det bare å henvise til oss. Vi skal prøve å hjelpe så godt vi kan. Vi har et enkelt kontaktskjema du kan ta kontakt med oss gjennom også, hvis dette er noe du er interessert i!